مایکروسافت برای تولید خودروی الکتریکی خودران با جنرال موتورز همکاری می‌کند

Cruise Origin Shuttle

در حالی که اپل قصد دارد با همکاری هیوندای خودروی الکتریکی خودران تولید کند، مایکروسافت هم بر روی خودران جنرال موتورز سرمایه‌گذاری کرده تا شاهد رقابت دو غول فناوری، این بار در زمینه‌ی خودران‌ها باشیم.

با وجود آنکه خودران‌ها هنوز به صورت عمومی کاربرد پیدا نکرده‌اند و مردم هم اعتماد زیادی به این مفهوم ندارند اما خودروسازان و استارت‌آپ‌ها مصمم هستند که این ایده را توسعه دهند و در این راه هزینه‌ی زیادی هم صرف می‌کنند. اکنون جدیدترین برنامه‌‌ی جذب سرمایه‌ی جنرال موتورز (GM) برای شرکت «کروز» (Cruise) با گروهی از سرمایه‌گذاران از جمله مایکروسافت برای سرمایه‌گذاری بیش از ۲ میلیارد دلاری به توافق رسیده است.

البته توانایی هر فناوری تا زمانی که کار نکرده، اثبات نمی‌شود. بنابراین اگرچه هنور اتومبیل‌های خودران وجود ندارند و چندین تلاش برای ساخت آن‌ها، از جمله تلاش های اوبر موفق نبوده است، اما لزوما به عنوان یک طرح مفهومی صرف مطرح نیستند و شرکت‌های گوناگونی مانند تسلا به پیشرفت‌های خوبی در این زمینه رسیده‌اند. بدین ترتیب سرمایه‌گذاری بزرگترین شرکت‌های فناوری در این زمینه عجیب نیست.

استفاده از مطالب پارچه مطهری برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام پارچه مطهری و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت واکاوان وادی دنیای نوین ارتباط تعلق دارد. Copyright © 2021 – 2020
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Skip to content